انجمن کوهنوردان زاگرس ایلام

سنجایان چوار
نویسنده : باقر رحمانی - ساعت ٩:۳٤ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۱٢/۱٧

با استعانت از خداوند متعال

در روز جمعه مورخه 92/12/16 تعداد 40 نفر اعضای انجمن راس ساعت 8 صبح به مقصد منطقه سنجایان چوار حرکت و در ساعت 18 برگشتیم.

سنجایان چوار

در 20کیلو متری شهر ایلام و 12 کیلومتر ی غرب چوار روبروی قلا(قلعه تاریخی )منطقه ای است به نام سنجاویان (سنجابیان )که محل قشلاق روستای گلزار می باشد (زمستانگاه ) با توجه به اینکه منطقه تا حدودی گرم است در اسفند ماه بسیار سر سبز و دارای هوای معتدل و بهاریست . گروه الف و ب انجمن کوهنوردان زاگرس استان ایلام در روز جمعه 92/12/16 برنامه کوهپیمایی به این منطقه داشت که تعداد 40 نفر از همنوردان با دو دستگاه مینی بوس عازم منطقه شده و در دامنه ی قلا شروع به کوهپیمایی نمودیم بعد از عبور از پل قلا به مسر خود ادامه داده و وارد توه بسیار زیبای سنجاویان شدیم  در بانکناری توقفی جهت صرف صبحانه داشتیم و در ادامه به چشمه ای که به چشمه تاوی معروف است رسیدیم و بعد از برداشتن آب از چشمه به ارتفاعات سنجاویان که بسیار زیبا و دیدنی بود رسیده اما منظره دود پالایشگاه گاز و آلوده نمودن منطقه زیبایی مسیر را از همنوردان گرفت چاره ای جز ادامه راه نداشتیم با پشت سر نهادن تجریان و هوای آلوده (لازم به ذکر است که قبل از تاسیس پالایشگاه یکی از مناطق تفریحی و گردشگری شهرستانهای ایلام و چوار بود)را پشت سر نهادیم و به بلندیهای روستای مورت رسیدیم.از بلندایهای روستای مورت به چوار و از آنجا راس ساعت 18 سوار مینی بوس شده وراهی ایلام شدیم.