انجمن کوهنوردان زاگرس ایلام

مانشت
نویسنده : باقر رحمانی - ساعت ٩:٢٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/۳/٢

با یاد و نام خداوند بی همتا

برنامه مانشت 93/3/2 انجمن کوهنوردان ایلام تعداد همنوردان :67 نفر در تاریخ دو خرداد 93 تعداد 67 نفر از اعضای انجمن کوهنوردان با سه دستگاه مینی بوس و یکدستگاه ماشین سوار راس ساعت 7 صبح عازم منطقه جنوبی مانشت تونل دالاو / (رنو) شدند بعد از پیاده شدن از ماشین ها و برداشتن کوله ها با سرپرستی مهندس حسینی نسب و راهنمایی آقای بهروز عزیزالهی و هماهنگی علیرضا عبدالهی پور و خانم رحمانی در بخش خواهران بعد از تذکرات لازم در مورد اجرای دقیق برنامه .از وه له تا دوقوله و برگشت از یال خر به تونل آزادی همنوردان توجیه شدند

بعد از توضیح در مورد کم و کیف برنامه و خوشامد گویی به اعضای جدیدو گروه کوهنوردی کبیر کوه که در این برنامه مشارکت داشتند در صفی منظم با سرقدمی جناب آقای بهروز عزیزالهی مسیر درون وه له را در پیش گرفتند درون بسیار زیبای وه له با شیب نسبتا" تندی بعد از دو ساعت به پایان رسید و در کنار  چشمه نا خو ره جهت صبحانه دستور توقف داده شد بعداز صرف صبحانه و استراحت کوتاهی همنوردان به راه خود ادامه داده و از کنار چاه های آب طایفه فیض الهی به کل وی سه (ویسه به قولی فردی که در زمستان در این منطقه بر اثر سرمای شدید از بین رفته )عبور کردیم تا به چاه عبدگه رسیدیم بعداز بر داشتن آب از چاه در ادامه مسیر جایی برای پاکسازی مخور (لورانتوس )مشخص و اعضا با اره هایی که از طرف انجمن کوهنوردان ایلام در سالهای گذشته به آنها به همین منظور اهدائ شده بود به پاکسازی مخور پرداختند اما وسعت تخریب این سرطان به حدیست که از توان گروههای مردمی خارج و کمک ملی و امکانات پیشرفته می طلبد امید است مسئولین منابع طبیعی و استاندار محترم در فکر چاره ای برای این آفات باشند .

به هر صورت بعد از یکساعت کار مخور بطرف دو قوله حرکت کردیم و حدود ساعت 1/5 به چشمه دوقوله رسیدیم تا ساعت سه جهت صرف ناهار فرصت داشتیم بعداز صرف ناهار ونماز و استراحت کوتاهی مسیر برگشت را به طرف شرق در پیش گرفتیم  تا به سیه ل حشک گپ(محل بزرگی که در آنجا آب جمع میشود )که جای باصفایی بود رسیدیم همنوردان هنرمند در این  محل هنر نمایی کردند با نواختتن جفتان و نی و آوازهای محلی لحظاتی را خوش گذراندیم و بعد به (سیه ل  حشک )از بالا دست سیل حوزه ی آبریز (ک و چگ بل )که هم اکنون هم آب داشت گذشتیم و به سه په لی و چاههای آن و وریز و قور کی وانو و زمگه و در نهایت به جاده اسفالت چرداول ایلام و نسه کیلومتری تونل از شمال آن رسیدیم و همگی در کمال صحت و سلامتی سوار برماشین ها شده و راس ساعت 19و سی دقیقه به ایلام برگشتیم . در پایان از تمام همنوردانی که در این برنامه مارا یاری نمودند کمال تشکر و قدر دانی را می نماییم گزارش از :باقر رحمانی