انجمن کوهنوردان زاگرس ایلام

نویسنده : باقر رحمانی - ساعت ۱٠:٢٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٦/٢۳

ارتفاعات دانوک

========

آخرین برنامه 6 ماهه اول سال 93 انجمن کوهنوردان ایلام ارتفاعات دانوک ازرشته کوه شرازول ایوان :

در روز جمعه 93/6/28راس ساعت 6 صبح از میادین شهر ایلام (امام /شهداو کشوری )اعضای انجمن با سه دستگاه مینی بوس به طرف ایوان حرکت وبا توجه به هماهنگی قبلی سه نفر از همنوردان ایوانی آقایان نوری آئین /خیری ستار /رئیسی ما را همراهی نمودند . در 10 کیلومتری غرب شهرستان ایوان روستای کلان مسیر صعود به ارتفاعات دانوک بعد از پیمایش دره می باشد .اما همنوردان ایوانی مسیرروستای خوران و درون چف ته پیشنهاد کردند که پیشنهاد خوبی بود برای صعود و قرار بر این نهادند که برگشت از دره ی زیبای دانوک باشد .

به محل مورد نظر رسیدیم و بعد از پیاده شدن جناب آقای مومنی در رابطه با نظم و انضباط وبرنامه شش ماهه دوم و برنامه روز جهانی غارهای پاک مطالبی عنوان نمود وقتی همنوردان آمادگی کامل پیدا کردند جناب آقای خیری ستار بعنوان سرقدم و همنورد عزیز نوری آیین بعنوان راهنما مارا همراهی نمودند.

تا به چشمه ی بسیار زیبای درون چف ته رسیدیم که برای صرف صبحانه توقف کردیم و منتظر تعداد 17 نفر همنوردان انجمن سرابله که همزمان از سرابله با یکدستگاه مینی بوس حرکت کرده بودند ماندیم که با 20 دقیقه تاخیر به ما پیوستند . بعد از صرف صبحانه همنوردان در صفی منظم به تعداد 70 نفر دره زیبای پوشیده از درختان شاداب بلوط و کیکم و انجیر و...را در پیش گرفته و زیبایی دره به حدی بود که مسیر به کندی طی میشد .

این دره یکی دیگر از دره‌های بسیار زیبا ی رشته کوه شرازول در شرق دره بزرگ و دیدنی دانوک می باشد که در بلندای آن چشمه ای به نام وه یه جاریست که برای صرف ناهار در نظر گرفته بودیم .

بعد از پیمایش دره راس ساعت 12 در کنار چشمه برای صرف ناهار اتراق کردیم همنوردان در زیر سایه درختان بلوط به استراحت پرداختند و راس ساعت 15 برنامه برگشت از مسیر دره ی دانوک اعلام گردید .

خط راس شرازول را جهت رسیدن به محل فرود از مسیر دره دانوک بطرف غرب در پیش گرفتیم وبعد از ساعتی به محل مورد نظر رسیدیم با توجه به کثرت همنوردان از داخل دره نمی توانستیم فرود نمائیم.

در نتیجه از یال غربی دره ی دانوک که شیب ملایمی داشت و منظره دره هم دیدنی تر بود ادامه مسیر دادیم...

تا به چشمه ورودی دره ی دانوک رسیدیم بعد از استراحت کوتاهی به جاده و سوار برمینی بوس هاشده همگی در کمال صحت وسلامتی بدون حادثه ای بعد از هشت ساعت کوهپیمایی به آغوش خانواده های خود برگشتیم . به امید برنامه های دیگر و روزی بهتر...