کبیر کوه - چشمه حجوش

بنام دوست که هرچه داریم از اوست.

در اجرای برنامه ی شش ماهه ی اول سال 93 انجمن کوه نوردان ایلام با استعانت از خداوند سبحان گروه الف و ب /برنامه کبیر کوه چشمه (کیه نی دروزنه )و صعود به کبیر کوه (چشمه ی حجوش )در روز جمعه 93/1/22 بود که تعداد 63 نفر از اعضا در این برنامه شرکت داشتند راس ساعت 7 صبح از میادین شهر با سه دستگاه مینی بوس و 4 دستگاه ماشین سواری بطرف جاده بدره حرکت کردیم از روستای میش خاص /زیفل / پاکل گراب و منطقه چنار باشی و تنگ رازیانه به پل سه دهنه در 55 کیلومتری جاده ایلام - بدره رسیدیم . لازم به ذکر است که تنگ رازیانه یکی از پدیده های زمین شناسی در استان ایلام و تنگه باریکی است که درون آن آبی روان می باشد و محل تفرجگاه  مردم به خاطر سرسبزی و زیبایی خاصی که دارد که هر ساله تعدادی گردشگر به دلیل طبیعت بکر به خود جذب می کند ./ در محل مورد نظر توقف و بعد از هماهنگی لازم با اعضا و سرپرست و راهنما و عقب دار در صفی منظم و طولانی در مسیر انار هر با شیب ملایمی به حرکت خود ادامه داده و بعد از 2 ساعت پیاده روی در میان سر سبزی و خرمی وصف ناشدنی به دامنه کبیر کوه رسیدیم، بعد از صرف صبحانه گروح الف از راه پاکوب مسیر صعود به قله ی کبیر کوه و چشمه ی حجوش و گروه ب مسیر چشمه ی دروغ گو (کیه نی دروزنه)را در پیش گرفتند {لازم به توضیح است که وجه تسمیه چشمه ی دروغگو به زبان محلی(کیه نی دروزنه)این است که این چشمه چند ماه بیشتر در سال آب ندارد و آب آن هم بر اثر بارندگی های فصلی است و گول زننده } سرپرستی گروه الف آقای مهدی مومنی و با سر قدمی آقای روح اله انوری بود و راهنمای برنامه هم  جناب آقای شمس الدین انصاری بر عهده داشت. سرپرست گروه ب هم آقای عبدالحمید حیدری و حاج قاسم عبدالهی بر عهده داشتند که جا دارد از همه ی آنها تشکر و قدر دانی به عمل آید. و این جانب هم در خدمت گروه الف بودم و بعد از سه ساعت کوه پیمایی و عبور از گردنه ها و صخره ها و طبیعت زیبای کبیر کوه راس ساعت 14  به چشمه ی حجوش رسیدیم بعد از صرف ناهار راه برگشت به سوی چشمه ی دروغگو و پیوستن به گروه ب را درپیش گرفتیم و دو گروه راس ساعت 17در کنار هم مسیر تنگ گنجه برای برگشت انتخاب نمودند. مسیر برگشت تنگ بسیار زیبای گنجه بود که آثار متعددی از دوران مختلف در این ناحیه علاوه بر سرسبزی ها و خرمی و آب فراوان مشاهده میشود که راه باستانی بدره -آبهر به پشته ارشت و برد بال چنار باشی که ادامه آن از کلم و تنگه رازیانه ، پس از عبور از روستای گنجه به روستای چنار باشی و در نهایت به پاکل گراب منتهی می شود که محل برگشت ما پل سه دهنه بود رسیدیم و همگی سوار بر مینی بوس ها شده بطرف ایلام برگشت نمودیم.

gohar

سلام :) وبلاگ خیلی خوبی داری ;) اگه میخوای از وبلاگت کسب درآمد داشته باشی یه سر به این سایت بزن هر بازدید 120 ریال میده :O شمارشش خیلی خوبه حتما امتحان کن

امیرحسین اکبری

با سلام خدمت همنوردان عزیز و بزرگوار مخصوصا حاجی آقا رحمانی واقعا جای خسته نباشید و خداقوت داره ظبیعت بسیار زیبا و دلربایی که در عکس ها دیده میشه چشم هر بینندها ی رو به خودش جلب میکنه که آیا اینجا ایلامه یا قظعه ای از بهشت!!!! همونوردان عزیز هم مثل همیشه چهره ی خنده نشاظ و شادابی روی چهره هاشون دیده میشه...... انشاله همیشه شاداب و سرحال باشید...... اامیدوارم ما هم هرچه سریع تر به شما عزیزان بپیوندیم.... سزبلند موفق و پایدار باشید ارادتمند همه ی شما عزیزان امیرحسین اکبری.......

اورست

ﻋﺎﻟﻰ ﺑﻮﺩﻩ ﺟﺎﻯ ﻣﺎﺭﻭ ﻫﻢ ﺳﺒﺰ مىكردين

سعید

سلام_وبلاگتون خیلی قشنگه.خوشحال میشم به وب منم سر بزنید.وبلاگم همین بهشت گمشدست که رفتید.راستی اگه مایل بودید لینکم کنید.[گل][گل][گل]