سنجایان چوار

با استعانت از خداوند متعال

در روز جمعه مورخه 92/12/16 تعداد 40 نفر اعضای انجمن راس ساعت 8 صبح به مقصد منطقه سنجایان چوار حرکت و در ساعت 18 برگشتیم.

در 20کیلو متری شهر ایلام و 12 کیلومتر ی غرب چوار روبروی قلا(قلعه تاریخی )منطقه ای است به نام سنجاویان (سنجابیان )که محل قشلاق روستای گلزار می باشد (زمستانگاه ) با توجه به اینکه منطقه تا حدودی گرم است در اسفند ماه بسیار سر سبز و دارای هوای معتدل و بهاریست . گروه الف و ب انجمن کوهنوردان زاگرس استان ایلام در روز جمعه 92/12/16 برنامه کوهپیمایی به این منطقه داشت که تعداد 40 نفر از همنوردان با دو دستگاه مینی بوس عازم منطقه شده و در دامنه ی قلا شروع به کوهپیمایی نمودیم بعد از عبور از پل قلا به مسر خود ادامه داده و وارد توه بسیار زیبای سنجاویان شدیم  در بانکناری توقفی جهت صرف صبحانه داشتیم و در ادامه به چشمه ای که به چشمه تاوی معروف است رسیدیم و بعد از برداشتن آب از چشمه به ارتفاعات سنجاویان که بسیار زیبا و دیدنی بود رسیده اما منظره دود پالایشگاه گاز و آلوده نمودن منطقه زیبایی مسیر را از همنوردان گرفت چاره ای جز ادامه راه نداشتیم با پشت سر نهادن تجریان و هوای آلوده (لازم به ذکر است که قبل از تاسیس پالایشگاه یکی از مناطق تفریحی و گردشگری شهرستانهای ایلام و چوار بود)را پشت سر نهادیم و به بلندیهای روستای مورت رسیدیم.از بلندایهای روستای مورت به چوار و از آنجا راس ساعت 18 سوار مینی بوس شده وراهی ایلام شدیم.

تصاویر تقدیم میشود:

روضان سهرابی

واقعا جالب است . وقتی نگاه تصاویر می کنیم دو باره هوس رفتن میکنیم انخاب مسیر عالی, عکاسی عالی و چیدمان وبلاگ بی نظیر . سالم و سر بلند باشید

امیرحسین اکبری

سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز در انجمن مخصوصا حاجی آقا باقر رحمانی که واقعا برای انجمن زحمت میکشن و دیگر همنوردان عزیز و بزرگوار.... خداقوت........... مدتی هست که با گروه صعود نمیرم (البته سعادت نداریم خدمت بزرگواران)اما برای تمام اعضای گروه در این پایان سال آرزوی موفقیت و شادباش در تمام مراحل زندگی را از خداوند یکتا میطلبم........ امیدوارم سال آینده سالی پر برکت ،پر از خیر و نیکی و همراه با صعود های بزرگ و موفقیت آمیز تمام اعضای گروه داشته باشند و انشاله عمری باقی باشه که در سال آینده خدمت همه ی بزرگواران عزیز در تمام صعود ها همراه باشیم....... .................................. سایت انجمن هم خیلی قشنگ تر شده قالبش زیباست محتویاتش نسبت به سایت قبلی خیلی بهتره...... دست مدیر سایت درد نکنه خیلی زحمت میکشن...... .......................... از تمام بازدیدکنندگان این سایت تقاضا دارم حتما درباره این سایت و انجمن همیشه موفق کوهنوردان ایلام نظرات خودشون رو بدهند... سپاس.......